C6 – vlajková loď koncernu PSA
C6 ponúka silné argumenty pre oslovenie klientely luxusných vozidiel
• plynulá a elegantná línia karosérie,
• nový, ergonomický a veľkolepý vnútorný priestor,
• najnovšie technológie z oblasti palubnej techniky, motorizácií a podvozku
Bez 9 centimetrov päťmetrový automobil, neobvyklá architektúra karosérie s obrovským rázvorom 2,9 m, dlhým predným a malým zadným previsom, sa odvoláva do obdobia slávy hydropneumatických modelov z päťdesiatych ( DS ) až osemdesiatych rokov (CX).
Pri prvom stretnutí s Citroën C6 vás upúta veľká dĺžka. C6 je vlajková loď koncernu PSA, teda minimálne čo sa rozmerov a techniky týka. Nový Citroën meria 4,91 m, kým Peugeotu 607 k rovnakej méte niečo chýba. Citroën ponúka vedľa nevyhnutných doplnkov tejto triedy (vyspelá samočinná klimatizácia, natáčajúce xenónové svetlomety, dažďový senzor, úplná bezpečnostná výbava), taktiež niektoré neobvyklé, ktoré sú zatiaľ Peugeotom nepoužité. Z menších vozidiel francúzskej značky je prevzatý systém varujúci vodiča pred opustením jazdného pruhu, po prvý krát vo francúzskom sériovom vozidle je možné dokúpiť head-up displej, unikátna je taktiež kombinácia najnovšieho aktívneho hydropneumatického podvozku, ktorého predná náprava je tvorená dvojitými trojúhloníkovými ramenami a zadná viacprvkovou konštrukciou.
Vyrába sa v troch úrovniach štandardnej výbavy – základnej Style, zvýšenej Pallas a luxusnej Exclusive.
Dizajn
Impozantný zjav z každého zorného uhla. Geometrický štýl prednej časti s charakteristickou líniou vrúbiacou masku chladiča a s hranato nepravidelnými optikami svetlometov navodzuje atmosféru sci-fi stretnutia tretieho druhu.
Najvýznamnejšie prvky výbavy
ABS, BAS, ASR, ESP, 9 airbagov (po dva frontálne, bočné vpredu, bočné vzadu, hlavové a kolenný airbag vodiča), alarm, AFIL – systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu, hydropneumatické pruženie, elektrické ovládanie režimu pruženia, elektrická parkovacia brzda, tempomat, samočinná aktivácia výstražných svetiel pri prudkom brzdení, aktívna kapota s programovou deformáciou na ochranu chodcov, výsuvný spojler, dažďový senzor, elektricky ovládané okná a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, premietanie informácií na čelné sklo, dvojzónová automatická klimatizácia, detektor podhustenia a detektor defektu pneumatík, parkovacie senzory, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, bixenónové svetlomety s natáčacou optikou, atermické čelné sklo, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlovky, navigačný systém, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou sedadla vodiča, vyhrievané sedadlá, kožené čalúnenie, metalíza, elektricky nastaviteľné krajné sedadlá vzadu, spínač nastavenia polohy sedadla spolujazdca zo zadnej lavice, osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin...
Pri pohľade zboku Citroën C6 zaujme obrovským rázvorom a pretiahnutou kabínou pripomínajúcou kyklopské kupé. Bočný zadný pohľad zas dáva vyniknúť zaoblené hrany osedlané telesami spätného osvetlenia. Toto auto sa môže páčiť aj nemusí, no nenechá pozorovateľa ľahostajným.
Priestor a pohodlie
Cestujúci vzadu si doslova užívajú priestor v oblasti kolien. Aj chodidlá si môžu zasunúť pod predné sedadlá aretované v krajnej spodnej polohe. Na rozdiel od konkurentov so zadným pohonom v tomto vozidle tunel v strede podlahy neprekáža. Až prekvapivo veľkú rezervu majú cestujúci nad hlavami, hoci kabína auta pripomína kupé. Batožinový priestor s vyhovujúcou kapacitou charakterizuje široká prepravná plocha.
Podvozok
Takto mäkko odpružené auto sa dnes len tak nevidí.. Spínačom sa dá zvoliť aj tvrdšie nastavenie. Sofistikovaný podvozok pritom v oboch nastaveniach automaticky prispôsobuje charakteristiku jazdným podmienkam a zakaždým volí zo šestnástich režimov. No v každom z nich C6 ostáva komfortná, stabilná a celkom agilná. Keď rýchlosť prekročí 125 km/h, na zadnej odtrhovej hrane sa vyklopí krídlo vytvárajúce stabilizujúci tlak na zadnú nápravu. Inak citlivé riadenie poskytuje vodičovi len ťažko čitateľný ohlas.
Bezpečnosť
Čelný náraz
Kolenný airbag ochránil kolená a stehná vodiča. Euro NCAP bolo spokojné, pretože v prístrojovej doske neboli nijaké tvrdé konštrukcie, ktoré by predstavovali možné nebezpečenstvo pre hornú časť nôh spolujazdca.
Ochrana detských cestujúcich
Airbag spolujazdca sa dal deaktivovať, takže na jeho sedadle sa dala použiť detská sedačka orientovaná proti smeru jazdy. Avšak informácie o stave airbagu neboli dosť jasné a nesplnili požiadavky Euro NCAP. Prítomnosť upevnení systému ISOFIX na zadných sedadlách nebola zreteľne vyznačená.
Systém na pripomínanie pripútania bezpečnostným pásom
Za tento systém, ktorým sú u C6 vybavené predné i zadné sedadlá, získalo vozidlo plný počet – tri body.
Ochrana chodcov
C6 je prvé auto, ktoré za ochranu chodcov získava maximum - štyri hviezdičky. Keď vozidlo „vycíti“, že naráža do chodca, aktivuje sa vyklápacia kapota, čím vznikne medzi kapotou a tvrdými časťami motora väčší priestor.
O motoroch
Motorizáciu novej C6-tky tvoria dva silné 6-valcové agregáty a jeden 4-válec. V ponuke je jeden benzínový a dva naftové motory. Naftové agregáty bude zastupovať HDi motor koncernu PSA s objemom 2,7 litra s 6- stupňovou automatickou prevodovkou a maximálnym výkonom 208 koní (150 kW), ktorý je známy napríklad z modelu Peugeot 607 a 2.2 HDi 173 k ( 125 ) s 6- stupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem nich pre fanúšikov benzínových motorov je v ponuke 3,0 litrový šesťvalec so 6- stupňovou automatickou prevodovkou s maximálnym výkonom 215 konských síl (155 kW).
Motor Typ (Výkon) |
Prevodovka |
Objem (cm3) |
Krút. moment (Nm) / pri ot. (1/min) |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) |
Max rýchlosť |
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100km) |
3.0iV6 (215k) | 6.automat | 2946 | 290/3750 | 9.4 | 230 | 16.3/ 8.2/ 11.2 |
2.2HDi (173k) | 6.manuál | 2179 | 370/1500 | 9.5 | 217 | 8.7/ 5.4/ 6.6 |
2.7HDiV6 (208k) | 6.automat | 2720 | 440/1900 | 8.9 | 230 | 12/ 6.8/ 8.7 |